Visit Turku etablerar sig i kinesiska sociala medier

ÅU-foto

Turismorganisationen Visit Turku har de senaste åren satsat aktivt på sociala medier. Man marknadsför Åbo och Åboregionen på Facebook, Twitter, Instagram och ryska VKontakte.

Målgruppen är både inhemska och utländska turister.

Nu satsar man också på sociala medier i Kina. Inom kort öppnar man konto på kineiska på Weibo och senare också på WeChat, meddelar Visit Turku.

Satsningen görs i samarbete med konsulten Aapo Kuortti på kommunikationsbyrån Republic of Communications.

– Det här är en utmärkt öppning av Åbo. Kinesernas intresse för de nordiska länderna ökar. Och sociala medier är ett smidigt sätta att nå önskade målgrupper, säger Kuortti.

Mängden kinesiska turister som besöker Norden väntas öka märkbart i framöver.

–Den som lyckas skapa ett starkt varumärke redan från början kan skörda frukterna i många år framåt, säger Kuortti.

Var först att kommentera

Lämna ett svar

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*


Genom att använda webbplatsen godkänner du användningen av cookies. Läs mera

En cookie är en liten fil som webbplatser som du besöker skickar till din webbläsare. På så sätt kan webbplatsen komma ihåg information om ditt besök, som vilket språk du vill använda och andra inställningar. Det underlättar vid nästa besök, och webbplatsen blir mer användbar. Cookies spelar en viktig roll. Utan dem skulle du förmodligen bli frustrerad när du använder webben.

Stäng